سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 شهریور 4 , ساعت 3:29 عصر

کاربرد هولوگرافیک سه بعدی

یک هولوپروجکتور (HoloProjector)  در ابعاد بزرگ، بر سطوح مختلف و در نقاط کانونی متفاوت و یا ابعاد خیلی کوچک روی سطوحی مثل تلفن همراه باشد. هیجان دیدن هولوگرافیک سه بعدی، پدیده ای جدید نیست و اولین ظهور آن ها از با اختراع استروسکوپ ها انجام شد و تا همین اواخر قرن اخیرهمچنان ادامه داشت. و امروزه با ظهور تکنولوژی واقعیت مجازی  (Virtual Reality) این فناوری همچنان ادامه پیدا کرده است.

تکنولوژی هولوگرافیک سه بعدی

تکنولوژی  هولوگرافیک سه بعدی  بر پایه تکنیک های وهم آمیز نمایش Pepper’s Ghost (اولین تئاتر ویکتوریایی دهه 1860 لندن )می باشد. این تئاتر ها به این شکل بودند که یک بازیکر با لباس شبح مانند، به دور از چشم حضار، در زاویه ای از صحنه و نور می ایستد که تماشاگران سایه آن را می دیدند و لی بازیگر را از نظر آن ها پنهان بود.

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ