سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 96 شهریور 11 , ساعت 3:35 عصر

تصویر هولوگرامی

برای دست یابی به فناوری خلق  هولوگرام موانع خیلی زیادی وجود دارد ولی فناوری های جدید این امکان را میدهد که ایده سال ها قبل هولوگرام را که بنظر غیر ممکن می آمد دنبال کنیم .می توان تصاویر هولوگرامی با حالت زاویه دار تحت زاویه ای خاص مشاهده کرد . اگر عنصر تصویری هولوگرام کوچک می باشد به همان نسبت کوچک بودنش دیدی وسیع تر برای دیدن ارایه میکند .

تیم تحقیقاتی rmit در همکاری با موسسه فناوری بلژیک تصاویر هولوگرافی ایجاد کنند که ضخامتی کمتر از 25 نانومتر داشته باشد (ضخامت یک برگه حدود 100000نانو متر است ).این تصاویر هولوگرافی پس از ترکیب در جهت های مختلف قابل رویت میشوند .

تکنولوژی جدید هولوگرام

تکنولوژی جدید امکان ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات بصری در  دستگاه و نمایشگر را امکان پذیر می سازد .هم چنین امکان تماشای تصاویر بدون استفاده از عینک های سه بعدی امکان پذیر است .به عبارت ساده تر این تصاویر هولوگرامی ساده نیستند زیرا امواج نور به طور مجزا به از بالای صفحه به  سطوح تابانده نشده است بلکه  تکنولوژی جدید با به کار بردن امواج نور در سطوح (نماد های به کار شده در کارت های اعتباری )چشم ها را عادت می دهد .تنها تفاوت در سیستم نانو هولوگرام در واکافت  تغییرحالت امواج در طرح های بزرگ تر و جزیی است که باعث نمایش و یا عدم نمایش طرح ها در صفحه می باشد .

 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ