سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه ات تو را به راه راست هدایت می کند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 96 آذر 30 , ساعت 1:30 عصر

 بسته بندی در زندگی ما

 برای اینکه بتوانید به شیوه ای خوب از ابزار هایی که در اختیارتان قرار گرفته است به خوبی استفاده کنید باید درباره تاریخ انها هم اطلاعاتی بی نظیر را کسب کنید.ما در این مطلب میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.
با نگاهی به فرآیند تولید بسته بندی و اثراتی که این محصول بر زندگی ما دارد، و با شناختی که از آن به دست آورده ایم، سوالات گوناگونی به ذهن خطور می کند و شاید اولین آنها، تیتر این مقاله باشد. به راستی بسته بندی را کشف کردیم یا آن را پدید آوردیم؟
 
با توجه به رو به اتمام بودن بسیاری از منابع طبیعی، برخی مردم پس از دیدن بسته بندی های شکیل و حجیم که البته زحمت وسلیقه زیادی صرف طراحی و تولید آنها شده، از خود می پرسند چرا اصلا بسته بندی؟ مگر نمی شود محصولات را همان گونه که هستند به بازار عرضه کرد؟ شاید جواب این سوال را در سطرهای ابتدایی مطلب خوانده باشید.  لیبل بسته بندی ابتدایی ترین نیاز هر محصول پیش از عرضه به بازار می باشد چرا که تولید کنندگان برای شناساندن خود و محصولاتشان و البته محافظت از محصول در حین حمل و نقل و نگهداری پیش از فروش به آن نیاز مبرمی دارند.

اما این و در بسیاری جزیی ترین مشوق تولید کننده در استفاده از  لیبل بسته بندی است و در بسیاری از موارد، بازاریابی و افزایش فروش محصول و یا حتی کنار زدن یک رقیب نوپا و سرسخت، نقش پررنگ تری در به کارگیری آن دارند. در مورد مواد غذایی، نقش بسته بندی بیشتر جنبه اطلاع رسانی و بیشتر از آن محافظت کننده به خود می گیرد.

تاثیرات بسته بندی نبود 

 
تا به حال هیچ به این موضوع فکر کرده اید که اگر بسته بندی نبود، بشر به طور حتم با بحران غذا مواجه می شد؟ تا چند دهه پیش از این تمامی محصولات لبنی و خود شیر به عنوان منبع این محصولات، ماندگاری بسیار کوتاهی داشتند و همان ماندگاری کوتاه نیز به لطف یخچال های اولیه حاصل می شد اما پس از انقلاب بسته بندی های اسپتیک و حتی بدون نیاز به یخچال و سردخانه، این ماندگاری به یکسال رسیده است و می توان این محصولات را به اقصی نقاط جهان ارسال نمود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ