سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] حکمت را هر جا باشد فراگیر که حکمت گاه در سینه منافق بود پس در سینه‏اش بجنبد تا برون شود و با همسانهاى خود در سینه مؤمن بیارمد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 بهمن 29 , ساعت 11:4 صبح

تحولات در بسته بندی با ظهور انقلاب صنعتی

با ظهور انقلاب صنعتی تحولات چشم گیری در تولید و بسته بندی کالا ها اتفاق افتاد .با وقوع انقلاب صنعتی حجم عطیمی از کالا ها روانه ی بازار شد که برای ایجاد تمایز و تبلیغات و بازاریابی نیاز به بسته بندی های جذاب داشتند . با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روان شناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعتاز مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکت های تولیدی را به خود اختصاص دهد.

 

پیشینه ی لیبل بسته بندی

در ابتدا چون جا به جایی کالا ها از جایی به جای دیگر تا این حد زیاد نبود نیاز به  لیبل بسته بندی آنچنان احساس نمی شد . سیستم های تحویل درب منزل نبود و افراد برای به دست آوردن غذا و ... به آن محل مراجعه می کردند . همچنین در گذشته به جنبه ب تبلیغاتیلیبل بسته بندی  آنچنان توجه نمی شد . 

با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی سیستم های تحویل درب منزل نیاز به بسته بندی بیشتر احساس شد . برای انتقال آب، شیر، ماست، روغن یا دوغ از پوست حیوانات استفاده می شد. از شاخ حیوانات برای حمل و نقل و ذخیره غذا و محصولات کشاورزی استفاده کردند (هنوز در مناطق استوایی از بامبو برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شود).

 

 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ