سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترس که خدایت در معصیت خود بیند و در طاعت خویش نیابد و از زیانکاران باشى . پس اگر نیرومند شدى نیرویت را در طاعت خدا بگمار و اگر ناتوان گشتى ، ناتوانى‏ات را در نافرمانى او به کار دار . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 96 مرداد 31 , ساعت 2:30 عصر

روش ذخیره سازی هولوگرافیک

مراحل ذخیره سازی هولوگرافیک این گونه است که برای ثبت رسانه ها، داده ها(data) سیگنال های نوری به الکتریکی تبدیل میشوند که نتیجه آن کنترل پذیری میباشد. خروجی این پدیده ، بوسیله تابیده شدن به بخش کوچکی از مدیوم انجام میشود و سیگنال خروجی به بخش نور داده شده تابانده میشود. هنگامی که لیزر Blue-Argon بر روی مدیوم متمرکز شده و یک جداکننده پرتو، نور لیزر را به پرتو مرجع و سیگنال تقسیم میکند، پرتو سیگنال از تعدیل کننده فضایی نور(Spatial Light Modulators- SLM) عبورمی کند، محلی که اطلاعات بصورت صفر و یک ذخیره سازی شده دسته بندی میشوند و به تبدیل به یک الگوی دوبعدی تشکیل شده از نقاط تیره و روشن میشود. پرتو سیگنال خالص از کریستال های متفاوت برای ثبت استفاده می کند.

نتیجه ساخت الگوی تداخلی در ساخت هولوگرافیک

وقتی دو پرتو مرجع و پرتو سیگنال، الگوی تداخل را می سازند، داده ای که توسط پرتو سیگنال حمل می شود، روی مدیوم ثبت می کند. صفحات داده های متفاوت روی سطح مورد نظر، با توجه به زاویه پرتو مرجع و تداخل آن با پرتو سیگنال ذخیره‌سازی می‌کند.هر بخش(صفحه) از داده ها توسط تعدادی بیت تعریف می شود که ظرفیت سیستم برابر است با اندازه (در بیت) و تعداد صفحات قابل ثبت هستند.

دوشنبه 96 مرداد 30 , ساعت 5:17 عصر

فرآیند چاپ کارت های هولوگرافیک

اگر سفارشی مبنی بر ساخت هولوگرام به شرکت داده شود ،وظیفه فراهم کردن آن تضمین میشود.اعتبار مشتری بررسی و در صورت عدم تطبیق به مراجع قانونی گزارش میشود .این قانون همه محصولات هولوگرافی را در بر میگیرد .نواویژن با تمامی ایالت ها ،استان ها ،مناطق و مقامات اجرا کننده در ارتباط است تا با جاعلان برخورد و آن ها را تنبیه کند .جعل عملی غیرقانونی میباشد و معنی آن هر نوع تلاشی برای کپی برداری از محصول میباشد .خرید محصولات تقلبی و هولوگرام های جعلی غیر قانونی است .
  • نمونه محصول
  • علامت کارمندی
  • نماد عضو بودن
  • اسناد پس صحنه
  • اسناد و مدارک متفاوت
  • کارت های اعتباری هولوگرامی سفید
  • کارت های اعتباری هولوگرام های تجاری 
این کارت ها ارزش ایمنی بسیار زیادی را برای تمام سازمان ها و ارگان ها دارا میباشند .هولوگرام برجسته ی نقشه ی جهان که به قیمت 80000دلار به غیر از هزینه ی ترابری به فروش رفته است .

مزایای استفاده از هولوگرام در کارت های اعتباری

حک نشان هولوگرام بر روی کارت های اعتباری اساسی است و مزیت های بسیاری دارد :
  • آماده ی چاپ با استفاده از هر نوع دستگاه چاپ
  • عدم نیاز الصاق هولوگرام به کارت
  • هولوگرام (به عنوان نشان امنیتی )از کارت جدا نمی شود

شنبه 96 مرداد 28 , ساعت 2:14 عصر

عملیات ساخت هولوگرام

پدیده ای که به عنوان   هولوگرام  دیده میشود ایجاد تصویر با یک فرآیند اپتیکی میباشد که با لیزر از عملیات پراش و تطبیق نور صورت میگیرد .این مراحل با وسایل خاصی به دو گروه تقسیم میشود ، یکی از باریکه ها به صفحه ثابت منتقل میشود که به آن ها پرتوهای مرجع میگوییم و باریکه بعدی که باریکه شی نامیده میشود به صفحه پایدار منتقل میشود ..

کاربردهای هولوگرافی

با توجه به خواص بی‌شمار هولوگرافها از آنها در صنعت و مهندسی بسیار سود می‌برند. یک خاصیت این است که می‌توان چندین هولوگرام را روی یک فیلم ثبت کرد. جهت باریکه مبنا یا مرجع نسبت به فیلم در عکسبرداریهای گوناگون متفاوت است. از این رو الگوهای تداخلی و ایجاد تصویر هنگامی امکان دارد که فیلم را پس از ظهور و ثبت در برابر تابش پرتو در باز سازنده قرار دهیم. این پرتو دقیقا در همان جهتی بر فیلم می‌تابد که باریکه مبنا در آن جهت بر آن تابیده است .

چهارشنبه 96 مرداد 25 , ساعت 1:7 عصر

نحوه ساخت هولوگرام

هنگام ساخت یک هولوگرام، لیزر به دو بخش تقسیم میشود: پرتو شیئی و پرتو مرجع. پرتو شی به جسم تابنده شده و دیگری صفحه فیلمی که هولوگرام  آن ایجاد میشود را روشن مینماید. پرتو شی پس از بازتاب از روی شی با پرتو مرجع برخورد و تصویری تداخلی ایجاد میکند . این الگوی تداخلی که برپایه نقاط روشن و تاریک ساخته شده ، تصویری سه بعدی از شیء را در موقعیت اصلی آن “بازسازی” خواهد نمود. بدین ترتیب یک هولوگرام برجسته با انتقال الگوی تداخل بر روی یک فیلم، به وجود می آید.

مثالی برای نحوه تشکیل هولوگرام

نور همانند امواج در یک حوضچه حرکت می کند. اگر دو سنگریزه را در یک استخر بیندازید، امواج حاصل با یکدیگر به شرح زیر برخورد می نمایند:
وقتی یک بیشینه (بالاترین نقطه موج) به یک بیشینه دیگربرسد، بیشینه بلندتری (تداخل سازنده) تشکیل می شود. زمانی که یک کمینه (پائین ترین نقطه موج) به کمینه دیگر برخورد نماید، کمینه عمیق تری (تداخل مخرب) بوجود می آید و زمانی که یک بیشینه با یک کمینه برخورد کند، یکدیگر را از بین برده و یک فضای مسطح ایجاد می شود. این اثر یک الگوی تداخلی نامیده می شود.ایجاد می کند . امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده سیستمهای کامپیوتری مدرن با استفاده از نرم افزار و سخت افزار و ابزار میکرولیتوگرافیک هولوگرام هایی با دقت ، ظرافت و پیچیدگی بسیار بالا ایجاد نمایند که همین امر کپی برداری از آن را غیرممکن ساخته است .

یکشنبه 96 مرداد 15 , ساعت 3:44 عصر

یک لیبل بسته بندی خوب چه ویژگی ای دارد

یک لیبل بسته‌ بندی علاوه براینکه مثل یک فروشنده ساکت عمل میکند باید طوری باشد که مخاطب آن را فراموش نکند و آن را برای خرید دوباره در ذهنش نگه دارد. در اینجا گرافیک لیبل بسته ‌بندی از همه بخش ها بیشتر اهمیت میابد. طراحی یک بسته بندی خوب ارزانترین شیوه ممکن برای افزایش فروش میباشد. شاید بتوان تبلیغات را در ساده‌ترین تعریف، نوع اعلان عمومی برشمرد. بخش مهمی از هدف تبلیغات، آگاه کردن مردم نسبت به تولیدات تازه است.
لیبل بسته بندی

وظایف لیبل بسته بندی

یکی از وظایف تبلیغات این است که تصویر لیبل بسته ‌بندی را در ذهن مشتری حک کند. لازم است که یک  لیبل بسته ‌بندی به آسانی مشخص باشد و در قفسه فروشگاه قابل تشخیص باشد. مهمترین نکته این است که بسته ‌بندی باید سریعا در میان انبوهمحصولات نظر خریدار را به خود جلب کند، چرا که میزان کشش بصری که بسته بندی درخریدار ایجاد می‌کند، بر تصمیم خریدار تاثیر فراوانی می‌گذارد. امروزه مصرف کننده مورد هجوم هزاران آگهی و عرضه گوناگون کالاهای مشابه است. بسته باید جلب توجه کند، به طوری که خریدار محصول موردنظر خود را فورا بیابد، زیرا در غیراین صورت به مارک مشابه آن مراجعه خواهد کرد. 


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ