سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم فرزندان دنیایند ، و فرزندان را سرزنش نکنند که دوستدار ما در خود چرایند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 بهمن 29 , ساعت 4:8 عصر

تعریف هولوگرام محوشونده 

درهولوگرام محو شونده یک لایه ی آلومینیومی که دارای تصویر هولوگرافی است بین چسب و نوار شفاف قرار گرفته است . مکانیزم این برچسب ها به گونه ای است نیروی وارده بر یکی از لایه ها بیشتر است . در این نوع هولوگرامنمی توان تصاویر را بازگرداند.  

پایه واساس هولوگرام های محوشونده

عملکرد هولوگرام  چیست –هر فرد تحصیل کرده ای به سبب تبلیغات گسترده اطلاعاتی در باب هولوگرام ها دارد-محافظت محصول در برابر نمونه ی تقلبی ،ودر نتیجه محافظت از برندهای تجاری تولیدکنندگان در برابر محصولات تقلبی که نوعی دزدی انتشاراتی نامیده می شود.یکی از مزیت های روش هولوگرافی محافظت از محصول و برند آن ،ثبت امضای هولوگرافی تولید کننده در محصول است که طی فرآیندی با تکنولوژی پیشرفته وابزارآلات گران قیمت و هم چنین کارشناسان خبره در در زمینه ی علوم متفاوت صورت می گیرد.تمامی عوامل ذکرشده مانعی بزرگ در برابر دزدان انتشاراتی است که هولوگرام های جعلی را به محیط غیرایمن وارد می کنند.
به علاوه امضای هولوگرافی  با مزیت های ذکر شده عاملی برای جلوگیری از جعل هولوگرام ها به شمار می آید.بسته به نوع هولوگرام شرایط محافظتی آن نیز متغیر است .ودر نهایت هولوگرام های محوشونده بر اساس امضای هولوگرافی ثبت و محافظت می شوند.

 

 

 
 
 

یکشنبه 96 بهمن 29 , ساعت 11:4 صبح

تحولات در بسته بندی با ظهور انقلاب صنعتی

با ظهور انقلاب صنعتی تحولات چشم گیری در تولید و بسته بندی کالا ها اتفاق افتاد .با وقوع انقلاب صنعتی حجم عطیمی از کالا ها روانه ی بازار شد که برای ایجاد تمایز و تبلیغات و بازاریابی نیاز به بسته بندی های جذاب داشتند . با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روان شناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعتاز مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکت های تولیدی را به خود اختصاص دهد.

 

پیشینه ی لیبل بسته بندی

در ابتدا چون جا به جایی کالا ها از جایی به جای دیگر تا این حد زیاد نبود نیاز به  لیبل بسته بندی آنچنان احساس نمی شد . سیستم های تحویل درب منزل نبود و افراد برای به دست آوردن غذا و ... به آن محل مراجعه می کردند . همچنین در گذشته به جنبه ب تبلیغاتیلیبل بسته بندی  آنچنان توجه نمی شد . 

با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی سیستم های تحویل درب منزل نیاز به بسته بندی بیشتر احساس شد . برای انتقال آب، شیر، ماست، روغن یا دوغ از پوست حیوانات استفاده می شد. از شاخ حیوانات برای حمل و نقل و ذخیره غذا و محصولات کشاورزی استفاده کردند (هنوز در مناطق استوایی از بامبو برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شود).

 

 

سه شنبه 96 بهمن 10 , ساعت 2:31 عصر

تکنولوژی تشکیل چندین هولوگرام در یک صفحه

یک دستیار علم مواد و فیزیک کاربردی به نام آندری فاررون با متصل کردن سیلیکون اکسید و صفحات آلومنیومی با ده ها میلیون صفحه ی سیلیکونی کوچک امکان تشکیل چندین هولوگرامدر یک صفحه را ایجاد کرد . هر یک از صفحات نانو با توجه به زاویه ی تابش نور آن را در جهات مختلف بازتاب مب دهد . بنابراین همین امر سبب می شود تا در یک صفحه امکان ایجاد بیشتر از یک صفحه باشد . برای مثال در صورت اصابت نور به صفحه در زاویه ی صفردرجه تصویرها سیاه خواهد بود و در صورت اصابت نور به صفحه در زاویه ی سی درجه تصاویر سفید خواهد بود.

نظریه فارون درمورد هولوگرام


فارون مولف ارشد مقاله ی مواد جدید گفت :"هر صفحه به یقین قابلیت رمز گشایی بیش از یک تصویر بدون تفکیک در صفحه را دارد."وی در جایی دیگر اعلام کرد:"تلاش های قبل به منظور قراردادن دو تصویر در یک صفحه به کنارهم قرارگیری دو تصویر منتهی شد.این اولین زمانی بود که از دسترس بودن عنصر های تصویری برای هر عکس آگاه شدیم."

به منظور اثبات این ادعا فارون و سیده مهسا کمالی دانشجوی فارغ التحصیل کالتک صفحه ای را ابداع کردند که با تابش نور در زاویه ی صفر درجه هولوگرام لوگوی کالتک نمایش داده می شود و با تابش نور در زاویه ی سی درجه هولوگرام لوگوی سازمان انرژی وانفعلات مواد نمایش داده می شود.

این فرآیند با مشقت بسیار عملی شد.کمالی اولین مولف مقاله ی بررسی های فیزیکی چنیت گفت:"در آغاز مجموعه ای از صفحات نانو با اطلاعاتی مرتبط به تابش نور با توجه به شکل و زاویه ی تابش را جمع آوری کردیم.در کنارآن هر دو تصویر موجود در صفحه را عنصر با عنصر ادغام کردیم."

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ