سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر دیده است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 96 مهر 29 , ساعت 4:16 عصر

 هولوگرافی دیجیتال و تصویر برداری با آنها

یکی از بزرگترین و سخت ترین شرایطی که ر روی کره خاکی روی میدهد آتش سوزی است .به همین جهت کمک به آتش نشان ها که جان و سلامت خود را در دست گرفته اند تا در این شرایط نجات دهندگان زندگی باشند یکی از چالش های مهم در دنیا است. تیمی از محققان ایتالیایی از روش تصویر برداری خاصی که در آن با استفاده از هولوگرافی دیجیتالی  اشعه ی مادون سرخ شرایط به هم ریخته حریق و سایر جزءات ریز را برای نجات جان هموطنان استفاده می کنند .این تیم نتیجه ی تحقیقاتی خود را تحت عنوان مقاله ای در مجله ی optical express به اطلاع عموم می رساند .

آتش نشان با استفاده از  تکنولوژی هولوگرافی  ماورای دود را مشاهده می کنند .این ابزار با اشعه ی مادون سرخ فرستاده شده از شعله ها مستور می گردد که این امر باعث از کار افتادن نوسانگرهای حساس و کاهش کارایی آن ها در محیط می شود .محققان بابه کار گیری تکنولوژی های جدید بدون لنز سیستم هایی را به وجود آوردند که با حجم زیادی از امواج محیط مملو از شعله و دود و.. سازگار می شود .

پیترو فرارو می گوید این دوربین ها قابلیت تشخیص اشیا و یا انسان در پشت شعله ها و دود به دلیل عدم وجود لنزهایی برای تمرکز اشعه ها برای تشکیل تصویر را ندارند . تکنولوژی جدید با برداشتن لنز بزرگنمایی از روی این ابزار کاستی های گذشته را جبران می کند

 کاربرد هولوگرافی در تصاویر پشت حریق

دانشمندان برای مشاهده ی تصاویر پشت حریق  لنز خاصی را برای جمع آوری نور به کار گرفته اند اما از تکنیک های مشابه در شرایط ناشی از شعله های آتش در محیط های اشباع شده ازدود استفاده می کنند .در سیستم جدید هیچ گونه لنزی به کار گرفته نمی شود بلکه نور متمرکز شده در تمام پیکسل های دوربین در جهت جلوگیری از فضای اشباع شده و نقطه ی کور حاصل شده توزیع می گردد .


پنج شنبه 96 مهر 27 , ساعت 2:1 عصر


رکورد اقتصادی بر لیبل بسته بندی

همانطور که همه میدانیم رکود جدیدی در اقتصاد جهانی زده شده است.،لیبل بسته بندی نیز مانند دیگر صنایع چاپ تحت تاثیر این لیبل ها قرار گرفته است .ارزش محصولات چاپ لیبل بسته بندی در سال 2008 حدود 80 میلیارد دلار بوده است. با توجه به ادامه رکود در سال 2009 و رشد نسبی در سال 2010، انتظار می رود که در سال 2013 به حدود 87 میلیارد دلار برسد.
در حالی که تولید انواع بسته بندی نظیر بسته بندی انعطاف پذیر، بسته بندی مقوایی، برچسب و لیبل بسته بندی در حال افزایش است، اما در چهار سال آینده با 9 درصد کاهشچاپخانه های لیبل بسته بندی و صنایع تبدیلی روبه رو هستیم.

شیوه ی تولید و چاپ لیبل بسته بندی

تولید انواع محصول چاپ  لیبل بسته بندی در یک کشور صرف نظر از محدودیت های فنی و پروسه تولید، به عواملی نظیر: دوام محصول در بازار، قوانین دولتی، هزینه مصرف انرژی، جایگاه و نقش خرده فروشی، اقتصاد جهانی و وضعیت تولید صادراتیآن بستگی دارد.

چهارشنبه 96 مهر 26 , ساعت 12:59 عصر

شیوه ی چاپ لیبل بسته بندی افست در مقابل فلکسو

 لیبل بسته بندی را معمولا به روش های متعددی میتوان به چاپ رسانید.اما بیشتر کارشناسان به این عقیده هستند که این لیبل ها نصفیشان به روش افست و نصف ما بقی به روش فلکسو چاپ و تولید میشوند.

اما در سال های اخیر با مقبولیت بیشتر لیبل های پشت چسبدار، ارزش و اهمیت روش فلکسو نسبت به افست بیشتر شده است. هر چند که در عمل همچنان قاعده ذکر شده در بالا صادق است.

شیوه ی چاپ رنگی با فناوری فلکسو بهتر است یا فناوری افست

نیاز بیشتر به سفارشات چاپی رنگی در ابتدا غلبه فناوری افست را به روش فلکسو به دنبال داشت ولی خیلی زود فلکسو قدم های عقب مانده را جبران کرد و همچنان نسبت 50 50 برای دو فناوری افست و فلکسو حفظ شده است.

البته طراحان  لیبل  بسته بندی به طور معمول در کارهای خود از 6 یا 7 رنگ استفاده می کنند که چاپ آن توسط ماشین های رول کم عرض فلکسو که قابلیت نصب 8 تا 12برج را به روی خود دارند بسیار ساده است و این در حالی است که به روش افست کار ساده ای محسوب نمی شود.

دوشنبه 96 مهر 24 , ساعت 5:13 عصر

فواید بهره گیری از بارکد

 بارکد  ها را در بسیاری از جاها به کار میبرند.اما این کار ها جه فوایدی میتواند داشته باشد؟ما در این مقاله گرد هم جمع شده ایم تا به شما نمونه هایی از کاربرد ها و فایدی که بارکد ها میتوانند داشته باشند را باز گو کنیم.
1) مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات. 
2) دسته بندی دقیق اطلاعات.
3) سرعت بالا به همراه صحت 100درصد.  
4) دسترسی آسان به اطلاعات واقعی و حقیقی (در جریان روند مدیریت) البته اگر: با دقت تمام کالاها در فروشگاهها بارکدگذاری شوند تا مراجعه کنندگان دچار دردسرهایی که ما با آن خوب آشنایی داریم، نشوند 

وظایف خطوط بارکد را بدانیم 

بارکد تقریبا در تمام بخشهای زندگی ما وجود دارد , در سوپر مارکتها , بیمارستانها زندانها و حتی در خانه خودمان ! بارکد تقریبا به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما مورد قبول همه قرار گرفته اما واقعا بارکد چیست و چه چیزی را نمایش میدهد ؟ مطمئن باشید فقط شما نیستید که دوست دارید سر از راز این خطوط و فضاهای میان آنها دربیاورید خطوطی که هر روز حد اقل بر روی برچسبهای مواد غذائی یا نامه های پستی خود می بینید . همه آنها به نظر یکسان می آیند اما اینچنین نیست زیرا هر صنعتی روش کدگذاری مخصوص به خود را دارد و از آن به عنوان استاندارد استفاده میکند که در بخشهای بعدی این روشها را توضیح خواهیم داد . اگر در فکر بکارگیری تکنولوژی بارکد در شغل خود هستید موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید تا این تکنولوژی بر تمام مشکلات شما غلبه کرده و کار شما را سهولت ببخشد .


یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 6:34 عصر

روش هولوگرافی ساده برای ساخت هولوگرام ها

 چاپگرهای هولوگرافی به روش های مختلفی میتوانند هولوگام ها را تولید کنند اما این را بدانید که یکی از ساده ترین های این روش ها تکنیکی با شیوه ای بر گرفته از ترکیب کردن نور های متعدد با یکدیگر است. هولوگرام ها یک نشان امنیتی بر روی دسته چک ها ،کارت هابی اعتباری ،پاسپورت ها و بسته بندی های دارویی می باشند .معمولا مصرف کنندگان نمی توانند هولوگرام ها را خودشان بسازند زیرا این عمل به وسیله ی ایزار های گران قیمت و روش های پیچیده صورت می گیرد .امروزه روش های هولوگرافی ساده و سریع ساخت هولوگرام را در منزل مقرون به صرفه و مناسب کرده است .

تولید انحصاری هولوگرام 

 تکنیک جدید بر خلاف هولوگرافی های سنتی هولوگرام ها را بر روی هر گونه سطح و با هر گونه ماده ای ثبت می کند .فرنادو مهندس شیمی در دانشگاه کمبردیج می گوید :"تکمیل این تکنولوژی بر روی چاپگرهای میزی و خرید هولوگرام در مدت کوتاهی از زمان را پیش بینی کرده ایم ".بنابراین هر فردی هولوگرام منحصر به فرد بر روی کارت های ویزیت و یا برچسب بر روی محصولات را خواهد داشت .


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ