سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی را که برای برادرانشروی در هم می کشد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 99 اردیبهشت 7 , ساعت 6:24 عصر

ویژگی های هولوگرام

مزیت اصلی هولوگرام سختی و گرانی جعل پذیری است . بنابراین بهترین ابزار جهت حفظ اسناد و محصولات می باشد زیرا مدل اولیه هولوگرام با روشهای پیچیده و در شرایطی خاص در آزمایشگاههای ویژه و با استفاده از نیروهای متخصص ایجاد می گردد.طول عمر و دوام بالای این برچسبها در شرایط مختلف محیطی یکی دیگر از مزایای قابل توجه ان است. هولوگرام امروزه در صنایع مختلف استفاده میشود آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ار هولوگرام در محصولات متفاوت استفاده می شود؟به طور کلی علل استفاده از هولوگرام عبارت است از:

تاثیر گذاری مثبت

از آنجا که هولوگرام تصویری جذاب و خیره کننده است ، از هر پیام تصویری دیگری سریعتر دیده شده و مورد توجه قرار می گیرد ، با توجه به جذابیتشان و تاثیری که در یک نگاه می گذارند ، زمان طولانی تری را برای تماشای مشتریان به خود اختصاص می دهند و در صورت وجود نام ، آرم و یا پیغام فروشنده به مشتری القاء می شود .

تایید ارزش کالا

مردم تحت تاثیر هولوگرام های معتبر قرار گرفته و توجه آنها به نام شرکت جلب شده و ارزش بیشتری را برای محصول قائل خواهند شد ، از طرفی فروشنده با استفاده از این روش اصل و مرغوب بودن محصوص خود را به اطلاع مشتری می رساند

کاربرد های هولوگرام

هولوگرام

حفظ و نگهداری

از نظر روانی مردم تمایل دارند هدایا و کاتهای ویزیت دارای برچسب هولوگرام را حفظ و نگداری نمایند و در موارد مختلف مشاهده می شود که اینگونه محصولات را مدت زیادی نزد خود نگهداری می نمایند ، بنابراین از لحاظ تبلیغات از یک خودکار یا تقویم تبلیغاتی موثرتر و ماندگارتر خواهد بود .

کاربردهای متفاوت هولوگرام

تنوع در تولید این برچسبها سبب شده که این محصول از کاربردهای متفاوتی در صنایع و محصولات و خدمات برخوردار گردد .

سهولت نصب

این محصول به آسانی بر روی کالاها و مکانهای مختلف قابل نصب است (بصورت اتوماتیک یا دستی)

امنیت در هولوگرام

هولوگرام به هیچ وجه با روشهای معمول قابل تولید یا کپی نیست بنابر این به طور روز افزونی بعنوان جزء لاینکفی از اسناد و برنامه های امنیتی در امور دولتی و تجاری قرار می گیرد به عنوان مثال به طور گستر ده ای اوراق و اسناد ، پول و کارتهای شناسایی مورد استفاده واقع می شود. قابلیت مهم هولوگرام که آنرا غیر قابل تقلب می سازد این است که می توان لایه ها و سطوح مختلفی از اطلاعات و تصاویر قابل رویت و غیر قابل رویت را در آن ملحوظ نمود. باتوجه به چسب و مواد به کار برده شده در تولید هولوگرام خصوصیات متفاوتی حاصل می شود که برخی از آنها پس از چسباندن برروی سطح مورد نظر ، قابل جداشدن نمی باشند و سطح مورد نظر و برچسب بصورت کاملا یکپارچه در می آیند . برای تهیه فیلم لیزری ادوات اپتیکی در محلهای خاص چیده می شوند ، در صورت کوچکترین جابجایی ادوات اپتیکی تصویر نهایی دچار تغییرات می شود . لذا خلق مجدد یک تصویر بدون تغییر نصبت به تصویر اول حتی برای تولید کننده اصلی هولوگرام نیز غیر ممکن می باشد ، بنابراین تهیه تصویر مجدد که بر روی ورقه های فلزی تهیه می شود بسیار مشکل می باشد و قابل کپی کردن نمی باشد .به منظور طراحی و ساخت هولوگرام ، بوسیله ابزار خلق تصاویر متغیر با استفاده از پراش نور که شامل 2D/3D ، 3D ، Dot matrix ، E-Beam می شود می توان هولوگرامهایی را در سه سطح تجاری (Commercial) ، امنیتی (Security) و فوق امنیتی (High Security) ایجاد نمود ، که این هولوگرامها می توانند دارای مشخصات پنهان یا آشکار باشند.

امنیت در هولوگرام

مشخصات آشکار

دوبعدی (2D) ، دوبعدی سه بعدی (2D/3D) ، رنگ واقعی (True color) ، مدل سه بعدی (3D Model) ، رنگهای متغیر (Switch Color) ، خطوط جنبشی رنگی (Kinetic Line) ، چند کاناله (Multi Chanel) ، چند لایه (Multi Layers) ، بافتهای پیچیده امنیتی (Guilloche) ، تصاویر جنبشی (Kinetic effect) .

مشخصات پنهان

تصویر مخفی ( قابل رویت با نور لیزر ) Hidden text / image نوشته یا تصویر بسیار ریز ( قابل رویت با میکروسکوپهای کوچک) Micro text / image تصویر مخفی ( قابل رویت با فیلتر )

دسته بندی برچسب های هولوگرام

به طور کلی برچسبهای هولوگرام می توان بر دو اساس تقسیم بندی نمود :

از نظر خواص مواد اولیه (فویل و چسب)در تولید هولوگرام از فویلهای متالیزه در رنگهای مختلف ( نقره ای ، مسی ، طلایی ، آبی ، قرمز و . . . ) ضخامتها ( 19 تا 50 مایکرون ) و جنسهای متفاوت ( . . . , opp , pet , pp) همراه با چسبهای مختلف استفاده می شود .

از نظر تکنیکهای مختلف بکار گرفته شده در تولید هولوگرام در حین انجام تکنیکهای مختلف هولوگرام می توان نکان ایمنی مختلفی نظیر نوشته های بسیار ریز ، تصاویر مخفی ، تصاویر قابل رویت با تجهیزات خاص را در ساخت هولوگرام بکار برد.

تشخیص هولوگرام

تشخیص هولوگرام اصلی از تقلبی

یکی از روش های اصل بودن یک کالا یا تقلبی بودن آن هولوگرام آن است. متاسفانه ممکن است بعضی از کالاها برای مقرون به صرفه بودن از هولوگرام تقلبی استفاده کنند در این صورت لازم است با روش تشخیص هولوگرام اصلی از هولوگرام تقلبی آشنا شویم:

هولوگرام اصلی دارای 7 مرکز مختلف تابش طیف نور میباشد که بصورت جدا از متن هولوگرام عمل می کند در صورتی که در هولوگرام تقلبی این تابش بصورت یک مرکز دورانی از وسط هولوگرام می باشد.
لوگوی موجود روی هولوگرام اصلی، پایدار بوده واصلاً پاک یا کمرنگ نمیشود اما در هولوگرام تقلبی، لوگوی ip تشخیص هولوگرام اصلی از تقلبی تاریخ اعتبار آن به راحتی با ناخن پاک می شود.
تاریخ اعتبار هولوگرام اصلی به صورت جا خالی (Tranceparency) میباشد و رنگ زمینه محل الصاق را نشان میدهد.
مثلاً روی زمینهی سفید،به رنگ سفید و روی زمینهی آبی، به رنگ آبی نشان داده خواهد شد. در هولوگرام جعلی تاریخ اعتبار بصورت چاپی است و به راحتی با ناخن پاک می شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ