سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 آبان 13 , ساعت 12:23 عصر

شناخت تصاویر هولوگرافیک

درباره تصاویر و شیوه ی برداشت و یا ساخت آنها تا کنون با شما صبحت کرده ایم؟بگذارید این مطلب را اینگونه ادامه دهیم که هولوگرافیکی چه تصاویر خاصی برای خود خواهد داشت؟ اگر شما مایلید که یک  تصویر ساز خوب باشید و بتوانید به راحتی از این علم استفاده کنید باید به شما بگوییم که بهترین انتخاب شما هولوگرافیکی است.

تصاویر هولوگرافیک میتوانند در طول ساخت طول موج های رادیویی نور با گروهی از اطلاعات ساخته شوند.با روشن سازی یک پرتو لیزری بر روی سطح عایق توپولوژی هولوگرامی تصاویر هولوگرافیک از آن با پیش افکنی کوچک با زوایای ده درجه ای تقسیم میشوند.یک سی سی دی رنگی کامل برای گرفتن تصاویر ساخته شده است.نیروی پرتو لیزری و موقعیت کانونی آن برای دستیابی به کیفیت تصویری عینی تعدیل میگردد.تصویر شماره ی چهار دی.اف تصاویر هولوگرافیکی دایناسور را از هولوگرام شصت نانومتری در طول موج های مختلف نشان میدهد.نسبت نشان به صدا که بعنوان نسبت دشواری در تصاویر ساخته شده تعریف میشود میتواند برای ارزشیابی کیفیت این تصاویر استفاده شود.صدای پیشین از ناحیه ی صد و بیست در صد و بیست در کنار عکس گرفته میشود.نسبت نشان به صدا برای تصاویر بازسازی شده در تصویر به ترتیب سی و نه,سی و سه و بیست و نه است.تصاویر بازسازی شده کیفیتی بالاتر با طول موج کمتر و تعدیل های بزرگ تر را نشان میدهد.

درباره هولوگرام های نانومتری

هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ تجربی بعنوان یک محتوای عایق توپولوژی مورد تایید است.در این امر فیلم های باریک  در اس.آی با استفاده از یک سیستم لایه ی هسته ای رشد میکنند.روش ای.ال.دی قادر به رشد دادن فیلم های نانومتری،لایه به لایه با مقیاس بالا و در دمای پایین می باشند.رشد جزییات فیلم های باریک  میتوانند در دیگر روش ها یافت شوند.

توسط بی سی اسکن الکترون های ذره بینی،تصویر الگوهای هولوگرامی لیزر نوشته بر روی فیلم های باریک  را نشان داده می شود .با قطع لیزر اف-اس فیلم های نانومتری کاملا حذف و فیلم اس.آی.او.2 در هوا پراکنده میگردد.نتیجه ی فیلم  در محدوده بدون بدون خروج لیزر تعدیلی شدید بر اساس انعکاسات چندگانه در حفره های بصری میباشند.اگرچه لایه های اولیه ی اس.او.ای.2 تعدیل های ضعیف را به واسطه ی نمایه ی انکساری کوچکش میسازد.بنابراین دو سطح از تعدیل ها میتوانند ساخته شوند و به سوی تشکیل هولوگرام های دوتایی هدایت گردند.

هولوگرام های نانو متری

 


شنبه 96 آبان 6 , ساعت 11:23 عصر

 فواید استفاده از بسته بندی فعال

میخواهم در این مطلب به شما آموزش دهم که چگونه میتوانید ازلیبل های بسته بندی استفاده کنید و این استفاده چه فایده ای برای شما خواهد داشت.آیا میتوانید به هر شیوه ای که میخواهید از آنها بهره برداری کنید.این بهره برداری ها چه فوایدی دارند؟

در لیبل بسته بندی فعال، ظروف، شامل موادی هستند که این معضلات را برطرف می کند. مواد جاذب اکسیژن، در صورت استفاده، اکسیژن موجود در فضای ظرف را جذب کرده و به این ترتیب مانع رشد میکروب ها و حفظ طعم و کیفیت ماده غذایی می شوند. مواد منتشر کننده دی اکسید کربن می توانند رشد میکروب ها را در محصولاتی نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ و پنیر متوقف کنند. با استفاده از مواد جاذب رطوبت هم می توان مانع روان شدن و جمع شدن آب محصولات گوشتی درون ظرف شد. به علاوه هنگام بسته بندی محصول غذایی تازه، این مواد مانع از تشکیل قطرات ناشی از میعان بر جدار ظرف می شوند و می توانند میزان اکسیداسیون چربی ها را محدود نمایند. مواد کنترل رطوبت نیز میتوانند میزان رطوبت موجود در ظرف را در سطح مورد نظر حفظ کنند، به این ترتیب که اگر ماده غذایی خشک است، بخار آب ایجاد کنند یا اینکه نم اضافی که در طول درزها وشکاف های ظرف ایجاد می شود را جذب نمایند. از جمله جذب کننده های دیگری که در روش  فعال مورد استفاده قرار می گیرند مواد جاذب گاز اتیلن و ضد میکروب ها هستند.

 لیبل بسته بندی هوشمند و نگهداری محصولات 

در مطالب قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم که لیبل های بسته بندی چگونه میتوانند به ما کمک کنند و به طور کلی این لیبل ها چه کار هایی انجام میدهند.در این مطلب میخواهیم بیشتر درباره این موضوع اطلاعات بدست بیاوریم.

لیبل بسته بندی هوشمند و فعال مواد غذایی علاوه بر به تأخیر انداختن عوامل محیطی مؤثر بر مواد غذایی، روشی پویاتر را برای حفظ نگهداری محصول به کار می گیرد. به عنوان مثال دو مقوله مهم در حفظ کیفیت ماده غذایی بسته بندی شده، کنترل میزان رطوبت و اکسیژن است. وجود اکسیژن در ظرف حاوی ماده غذایی موجب رشد میکروب های هوازی و کپک های قارچی می شود. به علاوه فعالیت های اکسیدی درون ظرف باعث ایجاد طعم و بوی ناخواسته و تغییر در رنگ و خصوصیات تغذیه ای ماده غذایی می شوند. به همین ترتیب وجود رطوبت در ظرف محتوی ماده غذایی ممکن است باعث ایجاد کلوخه در محصولات پودری شکل یا نرم شدن مواد غذایی ترد شود. به علاوه وجود رطوبت به رشد میکروب کمک می کند. از سوی دیگر، خشکی بیش از حد فضای درون ظرف نیز باعث کم آب شدن ماده غذایی می شود.


پنج شنبه 96 آبان 4 , ساعت 11:20 صبح

آشنایی با نگاشت هولوگرام 

معرفی یکی دیگر از شیوه های هولوگرام ی را به ما بسپارید.نگاشت هولوگرامی به عنوان یکی از این شیوهها مورد استفاده قرار میگرد که به نظر بد نمآید اگر شم هم در این باره به اطلاعاتی دست پیا کنید.

‌مواد مصرفی برای نگاشت هولوگرام (سطح حساس به نور) این امکان وجود دارد که توری پرانی‌های سازنده یک هولوگرام، به صورت شبکه‌های فازی (Phase grating) یا دامنه‌ای (Amplitude grating) ذخیره شوند. شبکه‌های دامنه‌ای در جذب طیف نور دچار نوسان شده و بهره‌وری کمتری نسبت به هولوگرام‌های فازی دارند. بنابراین به طور کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد

 چگونگی شماره گذاری هولوگرام ها

بسیار خب باید هولوگرام های خود را شماره گذاری کنیم.اما این کار را باید با چه امکاناتی انجام دهید؟اصلا شیوه ی نمایش آنها چگونه است؟هیچ جای نگرانی نیست پاسخ همه این سوال ها در ادامه این مطلب است.
شماره گذاری‌ هولوگرام‌ها را می‌توان با استفاده از روش‌های متفاوت مانند : 

  • Inkjet
  • UV
  • لیزری
  • حرارتی

کدگذاری کرد که این اعداد به صورت دایمی روی سطح هولوگرام باقی می‌ماند.


دوشنبه 96 آبان 1 , ساعت 9:4 عصر

 

نکته های مهم برای  ساخت هولوگرام

بیاید در این مطلب به این بپردازیم که برای ساخت هولوگرام ها به چه نکاتی باید دقت کنیم ؟و با چه امکاناتی میتوانیم یک هولوگرام بسازیم.بگذارید در وهله ی اول اینرا به شما بگوییم که اصلا میتوانید به خودتا بقوبولانید که هولوگرام ها زاده ذهن پریشان انسان ها هستند؟

تکنیک روح تند و تیز تنها راهی نیست که افراد برای ساخت هولوگرام از آن استفاده میکنند.در حقیقت شرکت اپل اخیرا از امتیاز انحصاری تکنولوژی هولوگرامیکه از آینه های مقعر به جای صفحات مسطح شیشه ای استفاده میکند برخورداراست.تکنیک های دیگر شامل پرتاب نور در غبار یا تقسیم پرتوهای نور میباشد.اگرچه برای فیلم سازان کاربردی ترین تکنیک،در واقع همان تکنیک روح تند و تیز است.

 در منزل هولوگرام را چگونه بسازیم؟

 هولوگرام ها  یکی از عجیب ترین علومی ستند که در دنیا به کار گرفته میشوند .این صحبت امروز و دیروز نیست .در حال حاضر نزدیک به 400 سال است که ما در نزدگی خود از هولوگرام ها استفاده میکنیم. این در حالی استک هاین تکنولوژی متعلق به آینده است.آنها با استفاده از تکنیک روح تند و تیز ساخته شده اند،حقه ای که با استفاده از آن ساخت هولوگرام در خانه بسیار آسان است.این تکنیک که اغلب در موزه های کودک یافت میشود اخیرا ادعایی مبنی بر شهرت به سبب آوردن توپاک به کوآچلا در سال 2012 داشته است.اگر آن ویدئو را ندیده اید اکنون آن را تماشا کنید.

 


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ