سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف خواهی از برادران، از انصافْ به دور است . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 96 شهریور 13 , ساعت 2:13 عصر

تصویر پنهان یکی از آیتم های امنیتی هولوگرام

از مهمترین آیتم های امنیتی در هولوگرام تصاویر پنهان و مخفیمیباشد، این دستگاه قابلیت نمایشتصویرهای پنهان در  هولوگرام را با استفاده از نور لیزر و کاربرد آسان ممکن میسازد.

کاربرد میکروسکوپ دیجیتالی در ساخت هولوگرام

- میکروسکوپ دیجیتال قابل حمل

- کیفیت تصویر 1.3 مگا پیکسل

- خروجی 2.0 USBبزرگنمایی 10X~50X و حد اکثر 200X

- قابلیت اندازه گیری با ویژگی کالیبره کردن

- شامل 8 لامپ LED سفید(با امکان خاموش و روشن کردن بوسیله نرم افزار)

- امکان عکسبرداری از هولوگرام با کلید لمسی بر روی میکروسکوپ


یکشنبه 96 شهریور 12 , ساعت 2:20 عصر

وجه تشابه و تفاوت هولوگرام با عکس های بدون لنز

باوجود معروف شدن عکس های بدون لنز وجه تشابه هولوگرام و عکس های معمولی یکسان است .هولوگرام نوعی اسلاید است که وقتی به آن نگاه میکنیم بنظر میرسد که از پنجره نگاه میکنیم .این عملیات دارای دو مرحله میباشد مرحله اول یک تصویر بدون جزییات ایجاد و اطلاعات لازم تصاویر را برای خلق دوباره یک تصویر در زمان دیگر را فراهم میکند .بنابراین کپی برداری تصویری از هولوگرام یک نکته منفی نیست و نوعی مزیت محسوب میشود .هولوگرام ها بر خلاف عکس ها یک نمای کلی از هر قسمت عکس را بازسازی می کنند .جزییات پراکنده هولوگرام این قابلیت را دارند که یک تصویر کامل ایجاد کنند .محدوده ی رنگی تصاویر (از عکس های روشن گرفته به سمت عکس های تاریک)در هولوگرام ها از تصاویر دیگر بیشتر است.در این روش عوامل باز دارنده بسیاری دخیل است.تنها قسمت کوچکی از لابراتوار بازسازی می شود (در حد چند مکعب کوچک ).

 نقش لیزر در تولید هولوگرام

در نسل اول هولوگرام از لیزر ها به عنوان منبع نور استفاده می شد.لیزرها نه تنها برای مراحل اولیه تولید به کار گرفته می شوند بلکه برای مشاهده ی هولوگرام ها نیز از لیزر استفاده می گردد .بر خلاف این ویژگی های ناشناس ،عکس ها گزینه ی مناسبی برای فهم دنیای جدید هولوگرافی وپیش بینی پیشرفت های در آینده هستند .از سال 1966 به بعد ویلو ران و سایر لابراتورداران از هولوگرافی برای ایجاد تصاویر شگفت انگیز و تکنیک های اندازه گیری بدیع استفاده کردند .

 

شنبه 96 شهریور 11 , ساعت 3:35 عصر

تصویر هولوگرامی

برای دست یابی به فناوری خلق  هولوگرام موانع خیلی زیادی وجود دارد ولی فناوری های جدید این امکان را میدهد که ایده سال ها قبل هولوگرام را که بنظر غیر ممکن می آمد دنبال کنیم .می توان تصاویر هولوگرامی با حالت زاویه دار تحت زاویه ای خاص مشاهده کرد . اگر عنصر تصویری هولوگرام کوچک می باشد به همان نسبت کوچک بودنش دیدی وسیع تر برای دیدن ارایه میکند .

تیم تحقیقاتی rmit در همکاری با موسسه فناوری بلژیک تصاویر هولوگرافی ایجاد کنند که ضخامتی کمتر از 25 نانومتر داشته باشد (ضخامت یک برگه حدود 100000نانو متر است ).این تصاویر هولوگرافی پس از ترکیب در جهت های مختلف قابل رویت میشوند .

تکنولوژی جدید هولوگرام

تکنولوژی جدید امکان ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات بصری در  دستگاه و نمایشگر را امکان پذیر می سازد .هم چنین امکان تماشای تصاویر بدون استفاده از عینک های سه بعدی امکان پذیر است .به عبارت ساده تر این تصاویر هولوگرامی ساده نیستند زیرا امواج نور به طور مجزا به از بالای صفحه به  سطوح تابانده نشده است بلکه  تکنولوژی جدید با به کار بردن امواج نور در سطوح (نماد های به کار شده در کارت های اعتباری )چشم ها را عادت می دهد .تنها تفاوت در سیستم نانو هولوگرام در واکافت  تغییرحالت امواج در طرح های بزرگ تر و جزیی است که باعث نمایش و یا عدم نمایش طرح ها در صفحه می باشد .

 

دوشنبه 96 شهریور 6 , ساعت 2:24 عصر

ایراد اساسی مواد ارگانیک برای ثبت هولوگرام

با توجه به فناوری موجود مواد ارگانیک برای ثبت هولوگرام دارای ایرادهایی هستند که به آنها اشاره میکنیم. ایراد اول اینکه نهایت ضخامت عرضه شده برای آن ها صد میکرون بوده و کاراییهولوگرام  را در روش هایی که قبلا در مورد آن ها صحبت شده کاهش میدهد. نقص بزرگ دیگر آن ها این است که مدیوم در سطح expose دارای انقباض شده که نتیجه بازیابی آن هولوگرام های ترکیبی بسیار پیچیده میکند.

بازیابی اطلاعات به روش هولوگرافیک

همانطور که گفتیم ثبت اطلاعات و ذخیره سازی داده ها در مدیوم ثبت همانند ثبت تصاویر هولوگرافیک است.در تکنیک ثبت تصاویر سه بعدی، تصویر به صورت اختلاف منظر در دید(پارالاکس)  بازسازی می شود که با تغییر زوایه، تغییر در منظر تصویر خواهیم داشت که به وسیله دو پارامتر فاز و دامنه ی نور که توسط پرتوهای حاصل از لیزر فراهم می شود، ثبت می شود. حافظه های هولوگرافیک نیز با همین تکنیک، به صورت دیجیتال اطلاعات را در عمق مدیوم ثبت می کند.،  این بخش را به مدیوم و مواد ثبت و بازیابی اطلاعات از آنان به طور مختصر اختصاص داده ایم.


یکشنبه 96 شهریور 5 , ساعت 3:32 عصر

هولوگرافی پویا به چه معناست

نمونه دیگری که میخواهیم معرفی کنیم هولوگرافی پویا نام داردکه توسط دکتر جیمسون اخیرا کشف شده است .دکتر جیمسون می گوید :"هولوگرافی پویا تحولی در عظیم در فناوری میباشد ."
طبق اظهارات او مبنای این فناوری ساخت هولوگرام های با کیفیت از پایین آوردن درصد نور عبوری از اجسام مختلف میباشد .این فناوری بخاطر مسایل پیچیده ریاضی در ورای آن پایدار نیست .
آیا این نکته در مورد هولوفون ها صدق میکند.او همچنین بیان میکند پردازنده بکار فته در تلفن های هوشمند کنونی قدرت لازم برای پردازش هولوگرام ها را ندارد.این فون ها فقط توانایی شمارش هولوگرام ها در یک دید ،نشان دادن بدون توقف حدود 150میلیون هولوگرام را در لحظه دارا هستند .

کاربرد هولوگرافی

آیا معنای هولوگرافیتنها به معنای واقعیت فزاینده است ؟واقعیت فزاینده به منظور هم پوشانی یک داده برای ارتقای زندگی روزانه طراحی شده است .در حالی که هولوگرافی راه برقراری ارتباط با مفاهیم بصری است.آیا به یک گوشی هولوگرافی نیازمندیم ویا چه اهدافی در ماورای این بازی و سرگرمی ها وجود دارد .سرمایه گذاری های لازم برای هولوگرام علاوه بر فون در چه مواردی باید به کار برده شود .از دیگر کاربردهای هولوگرام در ماشین می باشد که با استفاده از لیزرهولوگرام ها را به شیشه ی جلوی وسایل نقلیه انتقال می دهد .

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ