سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جلای این دلها ذکر خدا و تلاوت قرآناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 96 اسفند 26 , ساعت 10:14 صبح

مضرات چاپ دیجیتال

در کنار فوایدی که این نوع از چاپ دارد میتوتن به معایب زیر نیز اشاره کرد:

در این نوع از چاپ با کشیدن دست بر روی کار رنگ آن از بین می رود . در زمانی که حجم کار انبود باشد این نوع از چاپ توصیه نمی شود و بهتر است از چاپ افست استفاده نمایید . مشکل دیگری که وجود دارد هزینه ی بالای چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست می باشد .

چاپ تصاویر دیجیتال 

یکی از راه هایی که به کمک آن می توان تصویر دیجیتال را چاپ نمود ، چاپ دیچیتال می باشد . از جمله تفاوت های این روش با روش های دیگری چون چاپ آفست و لترپرس در زیر آورده شده است :

  • در این روش از پلت استفاده نمی شود ، به همین دلیل در هر دور چاپ میتوان تصاویر مختلفی را چاپ نمود . 
  • ضایعات کاغذ و مواد شیمیایی در این روش کمتر می باشد . چرا که نیاز به تنطیمات مجدد حین چاپ نیست .
  • در چاپ دیجیتال هزینه چاپ به تعداد نسخه های چاپی ارتباطی ندارد
  • به دلیل حذف مراحل پیش از چاپ شامل لیتوگرافی، فرآیند چاپ دیجیتال بسیار کوتاه است
 
 

یکشنبه 96 اسفند 20 , ساعت 10:18 صبح

ویژگی های هولوگرام امنیتی نیمه پنهان چیست؟

همانطور که برای شما پیش از این صحبت کرده ایم هولوگرام مسئولیت ایجاد امنیت را دارند اما این منیت به شیوه های مختلف و با استفاده از ابزار های مختلف بدست می آید که ما در ادامه برای شما در این باره صحبت خواهیم کرد.

سطح دوم ارزیابی اسناد و مدارک است که برای تشخیص آن احتیاح به اندکی دانش دارد و یا کنترل آن ها وابسته به ابزار های ساده و در دسترس است. این ابزار های ساده می توانند لوپ و یا لامپ ماوراءبنفش و مادون قرمز باشد. تولید این ویژگی های امینی احتیاج به فرایند چاپی خاص و دقیق دارد و باید با کیفیت بسیار بالا انجام می گیرد.

میکرو تکست ، میکرو ایمیج، Latent Image از جمله این ویژگی ها هستند.

 

ویژگی های امنیتی پنهان چیست؟

پیچیده ترین و امنیتی ترین ویژگی های هر سند را تشکیل می دهند که فقط با ابزار های خاص و دانش مرتبط با آن احراز هویت می شوند. برخی از این ویژگی ها را فقط اشخاص خاص و کنترل کننده می دانند و توانایی احراز آن را دارند. برخی دیگر دارای ویژگی های یونیک و منحصر به فرد هستند که جعل آن ها تقریبا غیر ممکن است.

از لحاظ اقتصادی این سطح، پرهزینه ترین رده امنیتی در اسناد محسوب می شود چرا که بازتولید، تحریف و جعل آن نیز به شدت دشوار می باشد.

فیبرهای امنیتی کاغذها، نخ های امنیتی فلورسنت، Hidden Imageها، چاپ با مرکب های امنیتی متفاوت خاص از نمونه ویژگی های Covert می باشد.

هولوگرام


سه شنبه 96 اسفند 15 , ساعت 8:0 عصر

شناخت کاغذها ی ضدجعل با خاصیت انتشار بالا (Diffusion)

برای مبارزه با جعل اسناد هولوگرام ها مهمترین گام ها را بر میدارند.ما در  این مطلب برای شما سه نمونه از راهکار های پیشنهادی هولوگرام ها را بررسی خواهیم گرد.پس ادامه این مطلب از دست ندهید.

در این روش کاغذ با ماده ای با قطر و ضخامت کم  و قدرت انتشار بالا ( مثل دی اکسید تیتانیوم، پودر آلومینیوم و ذرات مادون قرمز و..) پوشش داده می شود. این مواد کنتراست و اختلاف را در تصویر کاهش می دهد و دستگاه قابل خواندن اطلاعات نخواهد بود و خروجی به رنگ سیاه ارائه می شود.

شناخت کاغذ های پولاریزه (Polarized)

سطح کاغذ توسط فیلم پولاریزه ای از Dyeهایی که در زوایای مختلف تغییر رنگ می دهند پوشش داده می شود. این لایه کنتراست تصویر را حین کپی کاهش می دهد و خروجی سیاه خواهد بود.

شناخت کاغذهای شب تابی(PHOTOLUMINESCENCE)

عملکرد این کاغذ ها به گونه ایست که در حین فرایند کپی سفید می شود و پس از خروج از دستگاه به حالت اولیه خود باز میگردد.

هولوگرام


پنج شنبه 96 اسفند 10 , ساعت 5:18 عصر

خرید بلیت هواپیما ماهان از پرستو سیر

. محبوب ترین وسیله ی نقلیه برایسفر های خارجی هواپیما بوده . به همین منظور آژانس گردشگری پرستو سیر ارائه دهنده ی بلیط پرواز های داخلی ماهان ،پرواز های خارجی ماهان و خرید اینترنتی بلیت ماهان می باشد .

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ، افراد در تکاپوی تدارکات برای استفاده ی بهینه از روز های تعطیل هستند . عده ای از افراد سفر های داخلی را ترجیح داده و برخی دیگر نیز به کشور های دیگر سفر می کنند تا با فرهنگ ها ، آثار و بناهای تاریخی ، آداب و رسوم و … آنها آشنا شوند

 بلیط ماهان و خرید اینترتی آن 

 

شما با صرفه جویی در زمان خود می توانید می توانید بلیت ماهان خود را به صورت اینترنتی از سایت پرستو سیر دریافت کنید 

سایت پرستو سیر بدون شک ارزان ترین نرخ پرواز های ماهان را دارا می باشد . با مراجعه به این سایت و تعیین مبدا و مقصد سفر لیستی از برنامه پرواز داخلی ماهان برای شما نشان داده می شود که به راحتی میتوانید از بین آنها بلیطی که از نظر زمانی و هزینه ای مناسب تر است را انتخاب کنید .

مزیت خرید اینترنتی بلیط ماهان این است که شما در تمامی مراحل خرید میتوانید به راحتی وضیعت درخواست خود را پیگیری کنید و بلیط ماهان را با ارزان ترین نرخ خریداری نمایید .

 

 


سه شنبه 96 اسفند 8 , ساعت 9:18 صبح

بررسی اصول هولوگرافیک 

همهی اطلاعاتی که انسان دریافت می کند در حافظه ی او دخیره می شود و میتوان اطلاعات مورد نیاز را بازیابی کرد .  اصول هولوگرافیک میتوانند این قابلیت مغز انسان را توجیه کنند . نکته ای که در این میان حائز اهمیت است متصل و وابسته بودن اطلاعات به یکدیگر است . این نیز یکی دیگر از ویژگی های  هولوگرام است . چرا که هر تکه ای از هولوگرام بی نهایت اتصال با هر تکه دیگری دارد که شاید عالی ترین مثال از سیستم ارتباط بینابینی در طبیعت باشد .

 

هولوگرافی

در سال های 1960 پریبرام به تفکر هولوگرافی رسید و متوجه شد به توضیحی رسیده است که دانشمندان دیگر به دنبال آن بوده اند . پریبرام بر این باور است که خاطرات در نورون ها کد نمی شوند ، یا در مجموعه کوچکی از نورون ها بلکه در طرح هایی از پالس های عصبی ذخیره می شوند که تمام مغز را طی می کنند ، به همان شکلی که طرح هایی از نور لیزر سرتاسر یک تکه فیلم هولوگرافیک را طی می کنند . تئوری پریبرام به این سئوال هم که چگونه مغز می تواند این همه اطلاعات را در خود ذخیره کند هم پاسخ می دهد . مغز انسان می تواند حدود 10 میلیارد بیت اطلاعات را در طول زندگی یک انسانی معمولی به خاطر بسپارد که این مقدار معادل 5 برابر دایره المعارف بریتانیکاست و جالب اینکه هولوگرام ها هم علاوه بر قابلیت های دیگر شان ظرفیت غیرقابل تصوری برای ذخیره اطلاعات دارند . تنها با تغییر تابش لیزرها می توان تصاویر متعددی را روی یک ثبت کرد و یک سانتیمتر مکعب فیلم می تواند 10 میلیارد بیت اطلاعات درخود ذخیره کند .

 

 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ